Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2007 18:03 - Кампанията за парите от еврофондовете – самореклама за ДПС
Автор: nzz Категория: Политика   
Прочетен: 949 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

В навечерието на евроизборите  управляващите не жалят средства да рекламират “неограничените” според тях възможности за достъп до парите от еврофондовете. Особено щедри обещания се раздават за милиардите евро, които щели да дойдат в земеделския сектор. Поредната информационна кампания на агроведомството атакува електората чрез шарени билбордове,  телевизионни клипове, брошурки и т.н., които представят една чудна картинка - парите те чакат, ела ги вземи. Да, ама не!

Нито е толкова просто, нито е толкова лесно. Дори напротив - особено като се има предвид тежката бюрократична машина, която е първото и то голямо препятствие по пътя към желаните средства. Немалко агрочиновници от регионалните структури на земеделското министрество по-скоро затрудняват, отколкото да подпомагат работата на стопаните. Често земеделските производители имат усещането, че служителите гледат по-бързо да ги пратят да си ходят, вместо да обясняват за неща, които и на тях не са им съвсем ясни.

Междувременно от Брюксел не спират да ни предупреждават, че липсата на административен капацитет ще попречи на усвояването на средствата от еврофондовете.

 

Но изглежда за хората на Доган количеството е по-важно от качеството на персонала

 

Как иначе да си обясним раздутите щатни бройки на десетките служби в агросектора и не само там.

Със завидно самочувствие земеделският министър Кабил и подвластниците му от ДПС не спират да заблуждават, че държавата е свършила своята работа за информиране на фермерите за възможностите и плащанията, които им предлагат европейските земеделски фондове. Реалностите в агросектора обаче са други. Шумно рекламираната Програма за развитие на селските райони все още е само проект. Не са готови наредбите за прилагането на мерките по нея. Те първо трябва да бъдат одобрени от Еврокомисията. Според оптимистичния вариант това ще стане най-рано през есента. А реални плащания по програмата още има доста по-късно.

При стопаните обаче ден година храни, затова е важно да получат необходимата информация на време и то в разбираем вид. Редно е също и да се запитаме колко от българските фермери са видяли и разбрали “посланията” на билбордовете по пътищата и рекламните клипове по телевизията. Това ли е най-прекият път до земеделските стопани? Защото

 

една кампания преди всичко трябва да е ефективна, а не да служи за оправдаване на разходи.

Но ако съдим от резултатите на предишните кампании, и при тази фермерите ще си останат неинформирани. Но тъй като идват избори ДПС използва всяка възможност да си прави самореклама. Този път чрез информационната кампания за средствата от еврофондовете. 

На практика днес огромен процент от земеделските производители дори не са чували за програмите и фондовете, от които ще се финансира земеделският сектор. Те нямат никаква представа за пътя, който трябва да извървят, за да получат очакваните средства. В предприсъединителния период управляващите агросектора пропуснаха да изпълнят много важни задачи. Една от тях е да насърчават инициативността на фермерите да подготвят проекти. А това е залегнало и в общата селскостопанска политика на ЕС, където даването на готови пари само чрез преките плащания вече не е на почит.

Петя СТАВРЕВА



Тагове:   ДПС,   кампанията,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nzz
Категория: Политика
Прочетен: 1692310
Постинги: 242
Коментари: 624
Гласове: 418
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930